Litteratur og links
Her finder du understøttende litteratur og links til projektet
- Ordforklaringsstrategier hos børn i 4. klasse. Af Aase Holmgaard & Nina Berg Gøttcshe. 2024. I: Viden om Literacy, vol. 35.
- Animationsfilm kan være nøglen til at lære børn deres samtids vigtigste færdigheder. Af Hanne Pedersen & Aase Holmgaard. Debatindlæg bragt i Information 23. februar 2022. Kan tilgås her.
- Animation – ett specialpedagogiskt redskap. Af Sanne Bech Holmgaard & Aase Holmgaard. 2016. I: “Introduktion til filmpedagogik. Vita duken som svarta tavlan.”, Sweden.
- Kreativ læring med levende billeder. Katalog over potentialer, udfordringer og anbefalinger for produktionsorienteret læring. Af Lis Gjedde og Janus Hecht – med bidrag af Hanne Pedersen. ReCreate, Aalborg univeristet. 2018. Kan tilgås her.
- Skal det skæres ud i pap. Ja tak! – Om animationspædagogikkens muligheder for at udvikle læseforståelseskompetencer hos elever på folkeskolens mellemtrin. Af Hanne Pedersen, Aase Holmgaard, Sanne Lindekilde og Jette Hagelskjær. 2010. I: Tidsskriftet Viden om Læsning. Kan tilgås her.
- Læs litteratur med forståelse. Guide til en inkluderende undervisningsmetode. Af Nina Berg Gøttsche og Helle Bundgaard Svendsen. 2018. Gyldendal, København.
Links til websites
- Animated Learning Lab – VIA University College
- The Animation Workshop – VIA University College
- FILM-X ANIMATION – Det Danske Filminstitut
- Læring & Formidling – Det Danske Filminstitut
- Tegnefilm og computerspil skal give børn en god skolestart – Uddannelses-og Forskningsministeriet
- Kunstner og forfatter Jane Susanne Andersen
- Nationalt Videncenter for Læsning
- Skoletubeguide til Stop Motion Studio App